با تولید سالانه یک میلیون و پانصد هزار خودرو در کشور این کالا از حالت سرمایه‌ای خارج می‌شود

با تولید سالانه یک میلیون و پانصد هزار خودرو در کشور این کالا از حالت سرمایه‌ای خارج می‌شود

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی افزود: سالانه 2 میلیون دستگاه خودرو توسط ۳۷ شرکت خودروساز داخلی تولید می شود که لازم است ظرفیت آنها تجمیع شود.
وی اظهار داشت: اکنون حجم خودروهای وارداتی به حدی است که گمرک از خودرو پر شده و از سوی دیگر شرایط برای تامین خودرو نیز تسهیل شده و هر فرد خودرودار هم می‌تواند برای داشتن خودروی برقی ثبت نام کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نیاز به بازار خارجی برای خودرو های داخلی تاکید کرد: تولید داخلی زمانی به رونق دست می‌یابد که برای محصولات تولیدی تقاضای خارجی وجود داشته باشد، کالای تولید داخل باید با نوآوری و تنوع، قیمت و کیفیت مناسب و به اندازه کافی تولید شود، بخش تولید باید بتواند میزان تقاضای داخلی را پاسخ دهد و به دنبال جذب بازارهای خارجی باشد.
استفاده از ظرفیت‌های خالی بخش تولید، افزایش بهره وری و نوآوری در عرضه، داشتن قیمت مطلوب و رقابتی برای پاسخ دادن به میزان تقاضا لازم می باشد و این امر همواره مورد تاکید جناب آقای رییسی بود.
وی افزود: در حوزه تولید لوازم خانگی، ۶۵ شرکت بزرگ تولیدی و ۴۵ یخچال ساز در کشور وجود دارد که هیچ کدام «کمپرسور» نمی‌سازند، در صورتی که این واحدهای صنعتی تجمیع شوند، می‌توانند گلوگاه‌ها را از مقابل بخش تولید بردارند.