فشار چند جانبه بر تولیدکنندگان و عدم حمایت دولت و واریز نشدن درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید!

فشار چند جانبه بر تولیدکنندگان و عدم حمایت دولت و واریز نشدن درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید!

 

رییس خانه صنعتٰ، معدن و تجارت ایران، سید عبدالوهاب سهل آبادی عنوان فرمود که متاسفانه فشارهای وارده بر تولیدکنندگان در بخش مالیات، تامین اجتماعی، بیمه و… روز به روز بیشتر شده است اما تولید کننده ای که در بخش تامین مواد اولیه مشکل دارد و مواد اولیه او در گمرک مانده است باید از طرف دولت مورد حمایت قرار گیرد. اگر معوقات بانکی تولیدکنندگان زیاد شده در این قضیه تولید کننده مقصر نیست و تمام مشکلات دست به دست هم داده اند تا در شرایط تحریم عرصه بر تولید کننده تنگ و غیر قابل تحمل شود.

وی در ادامه افزود در این شرایط سخت فشار بر بخش خصوصی نوعی خودزنی محسوب می شود و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم مشکلات موجود در راه تولید را حل کنیم.

ایشان تاکید کرد که قرار بود بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها سهمی در حدود 20 تا 30 درصد به بخش صنعت واریز شود اما حتی ریالی به این بخش پرداخت نشده است درحالی که دولت انتظارات خود را از بخش تولید بالاتر نیز برده است که این امری کاملا غیر منصفانه است!

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: صنعت گران بیدی نیستند که به این بادها بلرزند، اما اگر دولت نمی خواهد به این بید کمکی کند نباید سنگ جلوی پای این بخش بیندازد.