ده کارآفرین برتر جهان

ده کارآفرین برتر جهان

کارآفرین کیست؟

کارآفرین فردی است که ریسک مالی می کند و چیز جدیدی ایجاد می کند که مشکلی از زندگی ما را حل می کند. این می تواند یک محصول ، خدمات یا منبع ایده های جدید باشد. معمولاً یک کارآفرین به عنوان یک مبتکر ، یک رقیب که کسب و کار یا شرکتی را ایجاد می کند که به زندگی مشتریان ارزش افزوده است ، دیده می شود.

در هر اقتصادی ، کارآفرینان نقشی اساسی ایفا می کنند ، ایده ها یا کالاهای جدیدی را به بازار می آورند. منابع انسانی و نیازهای عمومی را ایجاد می کند. کارافرینان موفق چه صفاتی دارند:

  • طرز فکر استراتژیک
  • مهارتهای مدیریت افراد
  • نگه داشتن عصب در هنگام رکود
  • استقامت

اما کارآفرینی آسان نیست و قطعاً یک خط شغلی توصیه شده برای افراد کم روح نیست. با گفتن این موضوع ، فرصتی عظیم برای تغییر جهان به سمت بهتر فراهم می کند. اگر یک کارآفرین ریسک نمی کرد ، محصولاتی مانند شبکه های اجتماعی ، موتورهای جستجو ، برنامه های پیام رسان و کیف پول های دیجیتال اختراع نمی شد. در ادامه ۱۰ کارآفرین برتر جهان را معرفی می کنیم.

1- ایلان ماسک(Elon Musk)

ایلان ماسک بنیانگذار و مدیرعامل 3 شرکت ابتکاری ، تسلا Inc ، SpaceX و SolarCity است. وی با ثروت 182.9 میلیارد دلار آمریکا به تازگی با پشت سر گذاشتن جف بزوس به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد.

الون ماسک یک کارآفرین فناوری ، مهندس و شهروند آفریقای جنوبی ، کانادا و ایالات متحده است. وی بنیان گذار ، مدیر عامل و طراح اصلی SpaceX ، بنیان گذار ، مدیر عامل و معمار محصول تسلا ، بنیان گذار The Boring Company است.

ماسک از مادری کانادایی و پدری آفریقای جنوبی متولد شد و در پرتوریا ، آفریقای جنوبی بزرگ شد. وی لیسانس خود را در رشته اقتصاد از مدرسه وارتون و لیسانس فیزیک را از دانشکده علوم و هنرها انجام دریافت کرد. ایلان ماسک نیز پی پال را تأسیس کرد. در اکتبر 2000(مهر ماه 1379) از سمت خود به عنوان مدیر عامل برکنار شد. در اکتبر 2002(مهر ماه 1381) ، PayPal توسط eBay به مبلغ 1.5 میلیارد دلار سهام خریداری شد که ماسک 165 میلیون دلار آن را دریافت کرد.

2-جف بزوس(Jeff Bezos)

جف بزوس تا چندی پیش جایگاه شماره 1 “ثروتمندترین مرد جهان” را به خود اختصاص داده بود. وی بنیانگذار پلت فرم غول تجارت الکترونیکی آمازون است. جفری پرستون بزوس یک کارآفرین ، تاجر و سرمایه گذار آمریکایی است. وی با دارایی بیش از 170 میلیارد دلار جز ثروتمندترین افراد زنده در جهان است.

وی در آلبوكرك ، نیومكزیكو متولد شد و در سال 1986میلادی (1364) در دانشگاه پرینستون مهندسی برق و علوم کامپیوتر تحصیل كرد. وی آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین در سال 1372 تأسیس کرد. پس از آن ، دیگر به دنبال بزوس نبود زیرا او مرتباً محصولات جدیدی را اضافه می کرد. امروزه آمازون نه تنها بزرگترین بستر خرید آنلاین جهان است بلکه در بسیاری از مشاغل دیگر مانند خدمات وب آمازون ، الکسا ، جنگل ، شنیدنی و غیره نیز علاقه های متنوعی دارد. جدا از این ، آمازون در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر و 2 میلیون فروشنده در سراسر جهان دارد.

3- بیل گیتس (Bill Gates)

بیل گیتس قبل از جف بزوس تا سال 2019 ثروتمندترین فرد جهان بود و اکنون با دارایی 110 میلیارد دلار جز افراد ثروتمند جهان است.

بیل گیتس بنیانگذار شرکت نرم افزاری رایانه های شخصی شرکت مایکروسافت است. با دارایی خالص 97 میلیارد دلار، وی به عنوان یکی از پیشگامانی که با استفاده از سیستم عامل “Windows” مایکروسافت انقلابی در صنعت محاسبات شخصی ایجاد کرد. به طور گسترده ای شناخته می شود. مایکروسافت از سال 1975 آغاز به کار کرد ، اکنون علاقه های متنوعی در شرکت های مختلف از جمله Skype ، LinkedIn ، Yammer Microsoft Mobile (که قبلاً با نام نوکیا شناخته می شد) دارد. وی همچنین به طور فعال در پروژه های مختلف خیرخواهانه شرکت دارد.

4- مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل یک وب سایت بسیار محبوب شبکه اجتماعی فیس بوک است. وی با دارایی 90 میلیارد دلار آمریکا یکی از ثروتمندترین افراد جهان و البته جوان ترین است.

مارک زاکربرگ یک کارآفرین و خیرخواه اینترنتی در آمریکا است که در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده و در سال 2004 در 19 سالگی فیس بوک را راه اندازی کرده است. از زمان تاسیس فیس بوک جهش های زیادی داشته است. اخیراً ، فیس بوک به ترتیب شبکه های اجتماعی Instagram و برنامه های پیام رسان WhatsApp را خریداری کرده است. زاکربرگ متعهد شده است که 99٪ از دارایی های فیس بوک خود را به خیریه کمک کند.

فیس بوک بدون شک پلتفرم شماره یک رسانه های اجتماعی است. که توسط همه ، از جمله دانشجویان بازاریابان ، رهبران در سراسر جهان ، مورد استفاده قرار می گیرد.

5- وارن بافت (Warren Buffett)

وارن بافت یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در جهان است. وی با دارایی خالص 82 میلیارد دلار جز افراد ثروتمند جهان است. وی مالک Berkshire Hathaway است که بیش از 60 شرکت از جمله Geico & Duracell را در اختیار دارد. وی متعهد شده است كه 99٪ از دارایی خود را به خیریه ها اهدا كند.

6- برنارد آرنو(Bernard Arnault)

برنارد آرنو رئیس و مدیرعامل مجتمع مد LVMH ، بزرگترین شرکت کالاهای لوکس جهان است. وی با دارایی خالص 109 دلار آمریکا یکی از بزرگترین افراد ثروتمند جهان و همچنین ثروتمندترین فرد اروپا است. LVMH بیش از 70 مارک تجاری در زیر کمربند خود دارد.

7- جک ما (Jack Ma)

جک ما ، یکی از بزرگترین پلت فرم تجارت الکترونیکی در جهان Alibaba را تأسیس کرد. وی با دارایی خالص 49 دلار آمریکا یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. جک ما یک تاجر ، سرمایه گذار ، کارآفرین فناوری و خیرخواه چینی است. وی علی بابا را در 4 آوریل 1999(15 فروردین 1378) با وام گرفتن از دوستانش تاسیس کرد.

ما با دارایی خالص 42.1 میلیارد دلار و یکی از ثروتمندترین افراد جهان دومین فرد ثروتمند در چین است. جک ما در شهریور 1398 از سمت رئیس اجرایی علی بابا کناره گیری کرد.

8- لری پیج (Larry Page)

یکی دیگر از ۱۰ کارآفرین برتر جهان لری پیج بنیان گذار گوگل و یکی از اعضای هیئت مدیره Alphabet ، شرکت مادر گوگل است. گوگل علاوه بر بزرگترین موتور جستجوگر جهان ، مجموعه ای از خدمات دیجیتال معروف مانند YouTube ، Maps ، Drive ، Cloud ، Gmail و غیره را نیز اجرا می کند. Alphabet همچنین اقدامات ابتکاری مختلفی را در بخش های بهداشتی و لوازم خانگی هوشمند انجام می دهد.

او الگوریتم GoogleR PageRank را با سرگئی برین اختراع کرد که موتور جستجو را قدرت می بخشد.

9- لری الیسون (Larry Ellison)

لارنس جوزف الیسون بنیانگذار و رئیس اجرایی شرکت اوراکل است. وی با دارایی خالص 69 دلار آمریکا یکی دیگر از افراد ثروتمند جهان است.

لری الیسون یک سرمایه گذار ، تاجر و خیرخواه آمریکایی است. اگر اهل فن آوری یا نرم افزار هستید ، حتماً در مورد اوراکل چیزی شنیده اید و لری الیسون کسی است که آن را به همراه باب ماینر ، اد اوتس ، تأسیس کرد.

اوراکل عمدتا در پایگاه های داده CRM است. و با خریداری اخیر NetSuite ، یک جهش عظیم در محاسبات ابری انجام داد.

10- کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)

کارلوس اسلیم صاحب گروه گروپو کارسو و ثروتمندترین افراد جهان است ، با دارایی خالص 52 میلیارد دلار. کارلوس اسلیم هلو یک تاجر ، سرمایه گذار و خیرخواه مکزیکی است. کارلوس اسلیم هلو صاحب America Movil ، بزرگترین شرکت مخابرات تلفن همراه مکزیک است.

همچنین ، وی در بخش های دیگر از جمله ساخت و ساز ، کالاهای مصرفی ، معدن ، املاک و مستغلات و رسانه ها منافع متنوعی دارد. وی از سال 2010 تا 2013 ، اسلیم به عنوان ثروتمندترین فرد جهان بود.