اشتغال زایی با اعطای تسهیلات بالغ بر 3هزار میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید

اشتغال زایی با اعطای تسهیلات بالغ بر 3هزار میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: این صندوق پارسال با پرداخت سه هزار و ۳۷ میلیارد و ۷۵۳ میلیون ریال تسهیلات، توانسته است برای هزار و ۳۲۲ نفر در استان اشتغال ایجاد کند.

امین خوش‌قامت افزود: پارسال مبلغ سه هزار و ۷۸۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال اعتبار به صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی تخصیص یافت که ۹۳ درصد از این میزان به متقاضیان حوزه تولید و اشتغال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل منابع مشترک با صندوق توسعه ملی برای ۱۵۶ فقره پرونده مبلغ ۷۱۹ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده است که سبب ایجاد اشتغال برای ۱۴۸ نفر شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی بیان کرد: سایر تسهیلات اشتغال پرداخت شده از محل منابع وجوه مردمی در سال جاری نیز مبلغ ۱۴۶ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال برای ۳۴۵ فقره پرونده بوده که از این طریق برای ۴۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: همچنین سال گذشته برای سایر تسهیلات اشتغال از محل سایر تفاهم‌نامه‌های منعقده با دستگاه‌های اجرایی مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی، مدارس غیرانتفاعی، سازمان زندان‌ها، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره مبلغ ۷۵۳ میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال برای ۳۸۹ فقره پرونده پرداخت شده که اشتغالزایی ۴۶۰ نفر را بدنبال داشته است.

خوش قامت در خصوص تسهیلات پرداخت شده به تفکیک بخش‌های اقتصادی اظهار کرد: سال گذشته در بخش کشاورزی به ۱۹۴ متقاضی مبلغ ۷۸۲ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال تسهیلات، در بخش خدمات مبلغ ۷۶۰ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال به ۳۳۶ متقاضی، در بخش صنعت به ۴۴۰ متقاضی مبلغ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال و در بخش وام ضروری مبلغ ۲۸۰ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال به ۷۰۲ متقاضی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۷۵۸ میلیارد و ۹۶۴ میلیون ریال تسهیلات به ۵۹۴ متقاضی زن و مبلغ ۲ هزارو ۵۴۸ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال تسهیلات به هزار و ۷۸ متقاضی مرد پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای حمایت از طرح‌های راکد نیمه فعال و غیر فعال واحدهای اقتصادی از محل تفاهمنامه نهضت احیا، تعداد ۴۳ فقره طرح شناسایی شده که ۱۷ و ۷۰۳ میلیارد ریال از این بابت به آنان تسهیلات پرداخت شده است.