طرحی برای کارآفرینی مسجدی‌های بندرعباس

طرحی برای کارآفرینی مسجدی‌های بندرعباس

در این کارگاه آموزشی که در قالب تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال اجرا است، ۴۰ نفر از برادران و خواهران عضو کانون‌های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند، شرکت کردند.

کارکرد اقتصادی مسجد تراز اسلامی در حوزه کارآفرینی و اشتغال با توجه به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستر موثری در امر اقتصادی است و فعالان مسجدی می‌توانند با مشارکت در برنامه‌ریزی و هماهنگی رویدادهای کارآفرینی در شعاع پیرامونی مسجد، نقش آفرین باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه آموزشی گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه‌های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال، اجرای منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کارهای خرد از جمله اهداف برگزاری این طرح ملی است.

اسلام خواجه‌یی افزود: «محمدحسین قمری» مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محسن امیدوار» مسئول اندیشکده دینا و «مهدی آقائی» کارشناس ستاد مرکزی کانون‌های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح «همت در مسجد» در خردادماه امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون٬های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهار کرد: در آینده از طرح و ایده‌های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» حمایت خواهد شد.

یکهزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری عمومی، ۵۵ کانون فرهنگی هنری تخصصی بانوان، ۱۴۰ کتابخانه مخزن دار، ۱۲۰ کتابخانه باز و بیش از ۱۴۰ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد در سامانه بچه های مسجد در هرمزگان ثبت شده است.